Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mali matematycy - innowacja pedagogiczna

Przedszkole odgrywa znaczącą rolę w rozbudowywaniu matematycznej sfery pojęciowej dziecka. Wiek przedszkolny jest szczególnym okresem w jego rozwoju z uwagi na sposób poznawania rzeczywistości, dokonujący się poprzez swobodne zdobywanie doświadczenia i mimowolne uczenie się. W okresie tym następuje znaczny postęp w rozwoju umysłowym dziecka.

Dziecko od początku swojego życia obserwuje świat i porządkuje swoje spostrzeżenia pod względem różnych kryteriów. Zaczyna więc porównywać, przeliczać, dostrzegać zależności.  Edukacje matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym należy widzieć szeroko. Powinna być połączona z intensywnym rozwojem myślenia, z kształtowaniem odporności emocjonalnej oraz ćwiczeniami pewnych umiejętności matematycznych.

W zdobywaniu doświadczeń matematycznych ogromne znaczenie ma trening, który rozwija umiejętności dziecka i pozwala mu pokonać kolejne etapy.

Udział w tej innowacji pedagogicznej ma być dla dzieci wspaniałą zabawą, wykorzystując muzykę, ruch i taniec. Celem innowacji jest przede wszystkim wzbudzenie w dziecku poczucia, że nauka może być łatwa i przyjemna, aby matematyka kojarzyła się dziecku z wyśmienitą zabawą, dostarczała wiele radości oraz przyniosła poczucie sukcesu.

W ramach innowacji będziemy: pracować w sali multimedialnej, wykorzystując portale Balon Blum oraz printoteka, realizować przygotowane przez nauczycieli karty pracy, a także bawiąc się kodowaniem.

Innowacja pedagogiczna ,,Mali matematycy” będzie realizowana od września 2023 roku do czerwca 2024 r. w grupie III „Żabki”.

 Cele ogólne:

  • Rozwijanie umiejętności matematycznych oraz praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu,
  • Wspieranie dzieci w rozwoju uzdolnień oraz wspomaganie tych, które rozwijają się wolniej,
  • Stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez stosowanie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności matematycznych,
  • Rozbudzenie wiary dziecka we własne możliwości,
  • Rozwijanie umiejętności analizowania danych, porównywania, uogólniania.

Cele szczegółowe:

 Dziecko:

  • Orientuje się w przestrzeni i schemacie własnego ciała,
  • Klasyfikuje przedmioty według wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia,
  • Skupia uwagę na prawidłowościach i korzystanie z nich w różnych sytuacjach,
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstw czasu,
  • Łączy przyczyny ze skutkiem, przewidywanie skutków czynności manipulacyjnych na przedmiotach,
  • Rozpoznanie i nazywa figury geometryczne,
  • Odczytuje zakodowane treści,
  • Ćwiczy spostrzegawczość i zwiększa zdolności koncentracji uwagi,
  • Rozwija umiejętność myślenia logicznego,
  • Doskonali umiejętności korzystania w zabawach matematycznych z technologii informatyczno – komputerowej,
  • Rozumie, że liczby można porządkować, porównywać, dodawać i odejmować,

 Propozycję tematyki zajęć:

 Podczas realizacji innowacji pedagogicznej „Mali matematycy” będziemy realizować następującą tematykę:

  • orientacja przestrzenna;
  • rytmy;
  • kształtowanie umiejętności liczenia;
  • utrwalanie podstawowych informacji o zbiorach;
  • intuicja i zarys pojęć geometrycznych;
  • mierzenie długości;
  • mierzenie płynów,
  • waga i ważenie;
  • klasyfikowanie, segregowanie;

Ewaluacja:

Efekty zaplanowanych działań będą analizowane w oparciu :

  • przeprowadzenie wywiadu z dziećmi,
  • dokumentowanie przebiegu innowacji na stronie internetowej przedszkola, w planach miesięcznych i dzienniku.